23 September, 2012

BINGKISAN ILMU .... kita sebagai insan lemah


Wahai Pemilik Hatiku
Sungguh berat ujian dariMu
Betapa aku lemah tanpa panduanMu
Jangan Kau biarkan aku layu
Terbuai terus mengikut nafsuku

Merindui, menyayangi dia yang bukan milikku.

Duhai Pemilik Hatiku
Hanya Kau mengetahui perasaanku
Hanya Kau saksi di setiap sujudku
Hanya padaMu aku memohon dalam doaku
Biar air mata lepas segala deritaku
Biar butir zikir ubati semua lukaku.

Engkau Pemilik Hatiku
Yang berhak ke atas seluruh hidup matiku
Padamkanlah rasa kecewa ini dari jiwaku
Penuhkanlah ia dengan rasa cinta hanya kepadaMu
Biar ia terus mekar harum dalam kalbuku
Agar nanti aku mampu tersenyum saat bertemuMu.

Wahai Tuhanku
Tak sanggup aku berduka tanpa redhaMu
Aku mohon kekuatan dan ketabahan dariMu
Pelihara hati ini agar tak mudah aku pilu
Walau apa jua ujian dan dugaan ke atasku
Aku akur, aku redha, aku pasrah dengan takdirMu. 

Tiada ulasan: